Thursday, September 1, 2011

Ramadhan, Audit & Syawal...

Syawal...

hari ini hari ke-2 berhari raya tp mood dah jd mood orang tua, biasa sj cuma agak gembira sebab jumpa kawan-kawan yang mana kami tak jumpa hampir 15 tahun. Happy bila ungkit & imbau kenangan lampau zaman sekolah rendah... masing-masing dah berubah dah besar panjang & ada yang dah ada anak 2 orang. Aku saja yang terkapai-kapai cari pelampung nk selamatkan diri dari dunia bujang ni.

Audit

seminggu sebelum Syawal aku agak sibuk dengan audit di Samsung. Mamat-mamat KOrea tu boleh berkampung seminggu untuk audit. Aku berada dalam department/jabatan Environment, Health & Safety (EHS), satu jabatan baru di situ dan pada masa audit la macam-macam kelemahan yang aku dapat tengok terutamanya dari segi implementation dan juga documentation. Tp it's ok sebab nama pun department baru so lepas cuti raya banyak la benda yang aku kena buat....

Ramadhan...

Ramadhan kali ni aku agak santai & ia pergi terlalu cepat tanpa aku sedari & aku mengaku, ibadat sunat pada ramadhan kali ni adalah paling sikit yang aku buat sbb balik kerja dah pkul 10 so aku niatkan aku p kerja kerana Allah Ta'ala sebab aku tau aku tak mampu nk catch up ibadat pada malam hari. Aku rasa rugi sangat.

Lebaran

Sabtu sebelum syawal, aku & Azah sempat bershopping di Jalan TAR. Tak la banyak tp setakat keperluan saja. Aku & azah cuma beli baju melayu Johor dan baju kebaya untuk azah yang mana warnanya sedondon... tapi sayang aku tak sempat tengaok Azah gayakan baju tu... Memang dh lama aku teringin nak tengok dia pakai kebaya...

Balik ke Kelang...

Aku rasa tak puas beraya di kampung dang mak & ayah. Rasa x puas lg dengar cerita-cerita mak & belum puas pusing Perlis. AKu bercadang nak konvoi dengan Rahazul dari Perlis ke Batang Kali & mungkin ditemani oleh seorang lagi kawan aku, Saiful. Sekurang-kurangnya tak la bosan sepanjang jalan nanti.

Aku baru saja balik beli barang basah untuk mak. Dengan kata cucu tembam kesayangan dia nk balik esok, so aku nk prepare la apa yg patut utk si comel tu. Duit raya yang aku pungut stakat ni adalah -RM140.00. Huh, aku puas ati boleh bg duit raya akhirnya kat tok menakan (saudara). Ok jumpa lagi edisi yang akn datang...

Regards,
zzemy.blogspot

No comments:

Post a Comment