Monday, April 4, 2011

..dan apabila Zaimi Saad menulis...

April Fool yang sial?!
April adalah bulan yang amat mendukacitakan aku. Patut la orang putih selalu bagi hal-hal bodoh pada bulan April macam 'April Fool'.

Bukanlah aku terperangkap dengan sejarah sendiri, tetapi aku rasa sesuatu yang telah lepas tak patut diungkit semacam mengorek mayat dari liang lahat yang dapat cuma bau busuk & loya, kenapa tak dibiarkan ia bersemadi dalam lahat itu?



April Penggerak
April 2011 adalah bulan penggerak aku. Aku dah rajin hantar resume, update resume & lain-lain. Bukan aku tak suka dengan kerjaya aku sekarang, tetapi apa yang aku dapat tak setimpal dengan tanggungjawab & risiko yang aku hadapi sementelah berhadapan dengan pelbagai karenah. Terlalu banyak tanggungjawab yang aku tanggung semua terlambak atas bahu. Bukan aku tak mampu pikul tanggungjawab tetapi aku merasakan yang aku seolah-oleh dikerah tenaga tak ubah macam abdi landasan kereta api maut Thailand-Burma zaman 1940'an dulu. Yang paling lawak depa kata gaji aku standard FMM dan paling tinggi dalam Hulu Selangor. Chittt, poorahhhh!

Harapan pada April
Aku amat berharap yang aku mampu mengubah landasan hidup selepas ini. Tak sanggup dah nak redah. Dalam kepala ni terlalu banyak benda yang aku fikirkan. Kadang-kala nak menangis pun ada. Orang lain pakai smart, mengadap PC kerja apa satu pun tak ada datang kerja, balik, cukup bulan dapat gaji. Sama plak tu nilainya dengan gaji aku. Holy shitt!!!

Resume April
Esok nak hantar lagi resume. Aku dah tak sabar nak mula hidup baru. My forecast, by second quarter of 2012, there will be no more youngster. They should change! Thanks to thought me just like a Tadika kid. Got cha!

2 comments:

  1. BAGUS!!!! nnti kitasama2 share nah kalo ada kosong!!!

    ReplyDelete
  2. Baik Sue... klu ada peluang apa2 nnt aku bgtau hang.. jom sesama wt paradigm.... aku dh pening dh...

    ReplyDelete