Friday, April 8, 2011

Zaimi & remajanya...

Bermula episod...

Rambut Panjang, Converse & Grunge

Ikon aku Kurt Cobain, Nirvana. Berambut panjang tendang telinga, berbaju t-shirt, berjeans lusuh dan berkasut converse. Kalau nak diikutkan trend sekarang mana mungkin cewek mau sangkut sama aku. Hahaha. Tapi terus terang aku katakan aku selesa dengan imej begitu. Muzik Grunge adalah muzik yang menjadi santapan dan antara band yang banyak mempengarhi muzik aku seperti Nirvana, Pearl Jam, Alice In Chain, Bush dan lain-lain cuma selera muzik agak berubah selepas cinta pertama aku minta supaya aku dengar lagu-lagu oldies & 70's. Pada masa itu kami jamming bersama dan menjadi lagu wajib adalah hey Jude!, helps!, yesterday, from me to you, act naturally dan eight days a week dari The Beatles. Boleh katakan apa-apa saja bersama termasuk menemani aku menyertai gigs dan jamm seassion.

Mana mungkin aku tinggalkan imej rock berat seperti grunge atau punk rock sebab aku membesar dan mula terpengaruh dengan muzik sebegitu sejak dari 1993 (Darjah 3) lagi dan terus terpengaruh sehingga sekarang. Budaya negatif Grunge seperti vandalisme, free speech & lain-lain agak cuba aku kurangkan. Bukan apa, kalau makin lama asyik sama mana pula kematangan tu kn? sementelah pula profession sekarang dipegang oleh kod-kod etika tertentu so jadi la seorang yang matang walaupun masih lagi grunge!.   

No comments:

Post a Comment