Sunday, April 10, 2011

Weekend, Liga & Maintenance

Weekend (09/04/2011)...
Setelah melalui minggu-minggu tugas yang membosankan aku akhirnya telahpun mengakhiri minggu tersebut dengan weekend yang bagi aku agak terisi. Punya ruang dan masa untuk menonton wayang di pawagam. Bila ada makhluk yang satu kepala dan satu hobi memang la best, kaki merayap, kaki layan movie (tak kesah la even terpaksa layan filem Melayu asalkan dibelanja) dan kaki melantak (jalan-jalan cari makan). Segala-galanya best meluangkan masa bersama anda! terima kasih daun keladi. Sorry Cik Azah, mmg x boleh tahan la nk p i-City. Cik Azah lambat sangat nak balik, so I p dlu la ye...


Weekend ni aku melayan filem Ghost must be crazy (comedy/horror) satu filem Mandrin dari Singapura yang mempunyai 2 cerita dalam satu filem ala-ala "Sini Ada Hantu". Cerita pertama mengisahkan tentang 2 askar Singapura yang nak juga cari alasan tak nak buat latihan medan. Depa cari macam-macam alasan & cara supaya boleh escape latihan. Opening cerita memang cantik & lawak sampai aku terbahak-bahak.
Cerita kedua pulak "Ghost Bride" tentang seorang mamat yang ditinggalkan kekasih yg berbadan besar sebab dia mmg jenis pokai & dinasihatkan oleh seorang stranger supaya pinjam luck orang mati. Memang strike dia punya nombor tapi setiap permintaan mesti ada balasan... tapi tengok saja la cerita ni memang tak rugi la... komedi ringan dan mampu merubat kekusutan kepada. Aku bagi 3* dari 5*.

Cerita kedua yang aku tonton ialah "Dilarang Masuk". Cerita 4 orang sahabat yang mencari jalan keluar dari htan dan hinggap di sebuah rumah yang didapati mempunyai 2 mayat, sepucuk pistol & wang RM2.8juta. Ada cerita disebalik apa yang ada dirumah tu dengan salah sorang dari depa. Penceritaan tak berapa kuat dan sebenarnya agak ringan pembawaannya. Tak kena langsung dengan tag line "tiada jalan keluar" tapi last sekali ok je ending. Aku ingat macam Hotel California tapi memang cerita tak serupa tag line da... Tapi ok la kalau nak layan jugak tapi untk keseluruhan aku bagi 2* dari 5*.

Liga Bolasepak Heveafil 9-Sebelah.
Minggu ni dah mula liga bola sepak. Aku dah 2 tahun tak main bola padang mahupun futsal sebab atas faktor kecederaan lampau. Minggu ni liga ni akan menguji fitness aku atas padang bola yang boleh aku andaikan padang tu seolah-olah rough field yang bila-bila masa boleh menyebabkan kecedaraan tahap mengeliat kalau kena urut. Tak apa, main saja la, kemenangan bkan tujuan utama tapi saja nak berseronok dikala ada kesempatan. Mana latahu tahun depan dah jodoh dengan syarikat lain... Ekekekekekeke.

Maintenance.
Time aku nak buat maintenance ka kelab sukan nak buat aktiviti. Nak p Ipoh la semperna Minggu Amanah Saham, liga bolasepak la... adeh.. esok nak kena usha Biomass plak dan sudah tentu satu hari esok ada kat sana saj dan habis office hour dah kena ada kat padang untuk liga bola sepak. Fuhhh... letih gua beb...

6 comments:

  1. Liga Bolasepak? huhuhu.. dengkinya aku... rindu plak nak main futsal...

    ReplyDelete
  2. Dah 2 tahun bro tak main, jantung rasa nak pecah. 1st half ok, masuk saja 2nd half aku rasa jantung dah kalih ke belakang dah.... perghhh... letih.

    ReplyDelete
  3. hahaha.. mujur kalih ke belakang jer... kalau maunya jatuh ke perut.. tak ker naya...

    ReplyDelete
  4. jatuh ke perut alamatnya mmg jalan la.. ari ni plak menang game 2nd. perghh lg la rsa nk pecah dada. x sempat rehat dr letih kerja trus shoot main bola pulak

    ReplyDelete
  5. der: jgn salahkan kelab sukan...botak suh uat masa shut down...dan kebetulan pula tarikh det up liga tu terkena time stop mesin n stop biomass...

    menang disusuli dengan kekalahan teruk di tangan "liverpal" dan biomass fc...hehehe...

    kaki aku berbirat kena tackle di nepal dan di budak compound...hahaha...tapi zemi dapat jugak goal sejibik..aku dapat parut dan panas terik..alamak...

    ReplyDelete
  6. Tak apa.. bukan turun sbg pasukan pilihan tp sbg underdog saja... dapat menang sekali seri skali pn dah kira ok sgt2 dh tu... aku dpt jugak gol sebijik. Tp seriously peha aku sakit sgt2....

    ReplyDelete