Thursday, April 14, 2011

Hmmm.....

Segalanya...
Aku pun tak tau macam mana nak mulakan tapi perasaan aku bercampur-campur pada masa ni. Dengan dihimpit 1001 dugaan yang Allah beri aku cuma mampu doakan yang terbaik untuk aku hadapi semua ini. Segalanya aku redha dengan ketentuan ini tapi akau tak tau sampai bila harus aku sabar. Aku dah cuba sedaya upaya aku untuk cuba pujuk hati supaya lebih bersabar & tekun berusaha
tapi kadang-kala patah hati mematahkan semangat aku untuk mengatur langkah aku. Aku cuma mampu berdoa & bertawakkal kepada Allah SWT.

April & Perancangan...
Aku baru terima panggilan untuk temuduga di sebuah syarikat pembuatan besi bergalvani atas kapasiti jurutera elektrik. Bukan aku tidak suka dengan tugas aku yang sekarang. Aku pasti aku akan merindui suasana sekarang walau dimana Allah letakkan rezeki aku selepas ini. Disini bermula stu proses perkembangan aku dalam pembangunan diri dan professionalism aku dan membangunkan pengetahuan aku dalam bidang kejuruteraan cuma sedikit terkilan dengan apa yang aku dapat. Aku mampu beri yang terbaik kepada organisasi tapi aku rasakan apa yang aku peroleh tidak memadai. Bukan tidak bersyukur tetapi tidak salah meminta lebih atas dasar apa yang kita kerjakan. Aku faham situasi organisasi tetapi... Perancangan April: aku mula menghantar resume ke tempat lain walaupun aku mampu peroleh pekerjaan yang lebih baik dengan mudah melalui perseorangan tapi aku tak mahu terlalu mengharap budi orang takut tergadai sesuatu satu hari nanti.

Kecewa...
Aku diberi tahu bahawa dengan apa yang diberikan ia setimpal dengan kos sara diri di daerah Hulu Selangor ini... Jika logik akal fikiran, dimana saja dibumi Malaysia, kos tetap sama. Petrol RON95 walau dimana saja di tanah Malaya ini tetap sama pada RM1.90 begitu juga dengan harga rncitan yang lain. Tidak sepatutnya mereka timbulkan tentang kos sara diri yang berbeza-beza kerana harga di mana-mana tetap sama. Bila aku selidik min gaji pada aras pengalaman, ternyata sekali amat berbeza sama sekali.

Tangga gaji...
saya akan muat turun jika boleh senarai tangga gaji statistik pada 2011 pada post saya akn datang untuk tatapan anda... Insya Allah

No comments:

Post a Comment