Wednesday, March 30, 2011

Dugaannya...

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya & ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engaku hukum kami jika kami lupa atau tersalah. Ya Tuhan kamijanganlah Engkau bebankan kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan oarng-orang yang sebelum kami. Ya Tuhan kami janganlah engkau pikulkan kami apa yang tak sanggup kami pikulkan. Maafkan kami, ampuni kami dan rahmatilah kami. Engkaulah penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir"
Al-Baqarah:286

Terasa amat besar dugaan Allah dan aku akan hadapinya dengan tabah dan terbuka serta penuh sabar. Tapi aku takut sgt2 kalau-kalau aku tak mampu bersabar sebab aku teramat tertekan dengan keadaan sekeliling. Aku cuma mampu merapatkn diri dengan Allah tempat aku mengadu. Allah segala-galanya bagi aku.

No comments:

Post a Comment